افتتاح حساب جاري صرفا با كارت براي حساب يارانه
اگر در نرم افزار بانكي سيميا نگاهي به قسمت گزارشات -فهرست سپردهاي افتتاح شده بياندازيد متوجه افتتاح حساب خودكار با پسوند ۰۶براي حساب يارانه ها مي شويدكه البته بايد مانده حسابها را انتقال دهيم چون شماره حساب كارتها هم تغيير خواهد كرد و مجبوريم تمام حسابهاي قرض الحسنه را براي افزايش بخورو نمير كارمزدها انتقال دهيم اين همان خبري بود كه جلوتر خبرش را به شما داده بوديم اما شايد براي شما هم سوال پيش امده باشد كه هدف پست بانك از اينكار و كاهش كارمزد قرض الحسنه به نيم درصد چيست ؟طبق بخشنامه بانك مركزي هر بانك موظف است قسمتي از حسابهاي قرض الحسنه خود را براي پرداخت وام ازدواج با كارمزد چهار درصد اختصاص دهد پست بانك براي اينكه اين قانون را دور بزند با كاهش كارمزد قرض الحسنه به نيم درصد واجبار دفاتر روستايي به انتقال حساب از قرض الحسنه به حسابهاي ديگر خود را از اين بخشنامه معاف مي كند در اصل پرداخت وام بانكي چهار درصد همسو با بانكداري اسلامي بدون ربا مي باشد كه متاسفانه رويه درپيش گرفته براي بيشتر بانكها در كشور ما برخلاف ظاهر شرعي قراردادها از بانكداري اسلامي خارج مي كند كه اينكار به گفته رياست جمهوري پايه و اساس بسياري از مشكلا اقتصادي در كشور است كه در طول سالها توسط افراد ذينفع شكل گرفته است ربا درجامعه باعث فقير تر شدن فقرا و ثروتمند شدن افراد ثروتمند و شكاف طبقاتي عميق در جامعه مي شود دفاتر روستايي هم كه بازيچه دست پست بانك شده اند چاره اي جز اينكار ندارند البته باخصوصي شدن دفاتر روستايي و تشكيل مجمع صنفي روستايي مي توان اميدوار شد كه با بانك بهتر با كيفيت خدمات بيشتر بتوان قرارداد بست هرچند راه طولاني خواهد بود امادير و زود دارد سوخت و سوز ندارد
http://3link.ir




