افتتاح حساب جاري صرفا با كارت براي حساب يارانه

با سلام خدمت همكاران عزيز

اگر در نرم افزار بانكي سيميا نگاهي به قسمت گزارشات -فهرست سپردهاي افتتاح شده بياندازيد متوجه افتتاح حساب خودكار با پسوند ۰۶براي حساب يارانه ها مي شويدكه البته بايد مانده حسابها را انتقال دهيم چون شماره حساب كارتها هم تغيير خواهد كرد و مجبوريم تمام حسابهاي قرض الحسنه را  براي افزايش بخورو نمير كارمزدها انتقال دهيم  اين همان خبري بود كه جلوتر خبرش را به شما داده بوديم اما شايد براي شما هم سوال پيش امده باشد كه هدف پست بانك از اينكار و كاهش كارمزد قرض الحسنه به نيم درصد چيست ؟طبق بخشنامه بانك مركزي  هر بانك موظف است  قسمتي از حسابهاي قرض الحسنه خود را براي پرداخت وام  ازدواج با كارمزد چهار درصد اختصاص دهد پست بانك براي اينكه اين قانون را دور بزند با  كاهش كارمزد قرض الحسنه به نيم درصد واجبار دفاتر روستايي به انتقال حساب از قرض الحسنه به حسابهاي ديگر خود را از اين بخشنامه معاف مي كند در اصل پرداخت وام  بانكي چهار درصد همسو با بانكداري اسلامي بدون ربا مي باشد كه متاسفانه رويه درپيش گرفته براي بيشتر بانكها در كشور ما برخلاف ظاهر شرعي قراردادها  از بانكداري اسلامي خارج مي كند كه اينكار به گفته رياست جمهوري پايه و اساس بسياري از مشكلا اقتصادي در كشور است كه در طول سالها توسط افراد ذينفع شكل گرفته است ربا درجامعه باعث فقير تر شدن فقرا و ثروتمند شدن افراد ثروتمند و شكاف طبقاتي عميق  در جامعه مي شود دفاتر روستايي هم كه بازيچه دست پست بانك شده اند چاره اي جز اينكار ندارند البته باخصوصي شدن دفاتر روستايي و تشكيل مجمع صنفي روستايي  مي توان اميدوار شد كه با بانك بهتر با كيفيت خدمات بيشتر بتوان قرارداد بست  هرچند راه طولاني خواهد بود امادير و زود دارد سوخت و سوز ندارد

http://3link.ir

گزارش

با سلام و درود بیکران بر همکاران عزیز

باعرض پوزش بعلت تاخیر در اطلاع رسانی بعلت ازدحام در پرداخت یارانه ها   همانطور که مستحظرید جلسه ای در روز یک شنبه یک بعد ظهر در سازمان فناوری اطلاعات با حضور مدیر کل محترم سازمان فناوری اطلاعات جناب مهندس صفدری و نمایندگان دفاترروستایی اقایان رایج مهاجر .محمدرضاپور.سوخته سرایی . برگزار شد این جلسه اولین جلسه بعد از تاسیس این سازمان در سایت اداری استانداری بود که همکاران ضمن تشریح ابعاد مختلف مشکلات از گذشته تا امروز به بیان راهکارهها پرداختند که این موارد بیشتر شامل :

مهلت دوماهه مخابرات برای خروج دفاتر از مراکز مخابراتی  .واگذار نشدن خدمات درهفت سال گذشته . عدم تناسب نرخ تورم و کارمزدهایی بسیار پایینی که در هفت سال گذشته تغییر نکرده است .صدور پروانه پیشخوان . انتقال حسابهای عمومی و جلوگیری از انتقال حساب دهیاریها . قرار دادن دفاتر روستایی جزو مشاغل کم درامد و حل بیمه مشکل تامین اجتماعی .  مشکل قرار دادهای جور با جور و تضامین مختلف و نداشتن قرار داد واحد .اعطای وام بلند مدت با سود پایین . اعطای دستگاهای خود پرداز به روستاهاوموارد دیگر مرد تبادل نظر قرار گرفت و اقای صفدری قول پیگیری تک تک موارد را دادند هر چند ممکن است این کار کمی طول بکشد اما نتیجه بخش خواهد بود و قرار شد با همکاری نمایندگان تمامی راه حل ها  برای حل مشکل را امتحان کنیم این سازمان بالاترین مرجعی می باشد که با معاون وزیر در ارتباط می باشد و می تواند مشکلات ما را حل کند  امیدورایم سرنوشت اقای صفدری هم  مثل مسئولین دیگر نباشد که تا امدند کاری انجام دهند و بر مشکلات اشراف پیدا کردند یا پستشان عوض شد یا اینکه سلب اختیار از انها شد اگر نگاهی هر چند گذرا بر تاریخچه دفاتر روستایی بیاندازید متوجه چنین  مشکلاتی می شویدکه باعث ضربات جبران ناپذیر بر پیکره دفاتر روستایی کشور شده است اگر بخواهیم تیتر وار عزل و نصب و اختیارات مسئولین را شرح دهیم ابتدا به سال ۱۳۸۳که اقای معتمدی وزیر وقت ارتباطات بودند می رویم سیاستهای ایشان کاملا موافق با طرح های دکتر جلالی بود که می توان از ایشان بعنوان ستون اصلی وحامی دکتر جلالی برای افتتاح  دفاتر روستایی و کتابخانه اینترنتی نام برد که حمایتهای همه جانبه خود را از طرحهای دکتر جلالی نشان دادند اما طولی نکشید که در سال ۱۳۸۴وزیر جدید اقای دکتر سلیمانی روی کار امد  ایشان هر چند مخالف این طرح نبودند اما موافق هزینه از طرف شرکت مخابرات هم برای خودکفا شدن این دفاتر هم نبودندبا روی کار امدن ایشان این طرح محم کشوری دست مدیر عامل مخابرات استانها سپرده شد تا به سلیقه خود هر جور که کم هزینه تر  باشد اجرا کنند در استان گلستان هم که با نحوه اجرای این طرح اشنا هستید واحتیاج به شرح نیست  مدیر عامل وقت سال ۱۳۸۵ اقای سید اسحاق حسینی خواست مثل استانهای دیگر این دفاتر بامراکز سوییچ یکی شوند وحقوق اداره کار پرداخت کند اماتا رفت اینکار را اجرایی کند از پست خود برکنار شد با برکنار شدن ایشان مخابرات دست به کار شد که کارهایی انجام دهد اما دست تقدیر این شرکت را هم خصوصی کرد بعد از خصوصی شدن اقای یوسف پوربا اختیارات زیاد  نماینده دولت در شرکت مخابرات شدایشان هم بعد از اشراف بر مشکلات دفاتر خواست قدمی بردارد طولی نکشید که پست ایشان هم عوض شد و سازمان فناوری در استان تشکیل شد  در استان گلستان اقای کریمی بعد از پنج سال مجری بودن دفاتر رفت خدمات جدیدی را با همکاری پست جذب کند ایشان هم بازنشسته شد و اقای سید محمد حسینی امد اقای حسینی با شعار وشور شوق خدمت به دفاتر شروع به کار کرد اما باز هم دست تقدیر نگذاشت و شرکت مخابرات  دفاتر ای سی تی را زیر نظر سازمان فناوری اطلاعات دانست وهمزمان وزرات ارتباطات به سلامتي در وزارتخانه ديگه منحل شد و جناب وزير تقي پور هم بركنار شد بعد از این مدت کار به اقای صفدری مدیر کل سازمان فناوری اطلاعات رسیده که درای اختیارات زیاد می باشد امیدواریم حداقل ایشان تا خودکفا شدن دفاتر در پست خود باقی بمانند نتیجه این همه عزل و نسب وضعیت افتضاح دفاتر کنونی است که حتی نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند تا اقایان فکر دعواهای سیاسی خود هستند این دفاتر مجال پیشرفت پیدا نمی کنند چرا در مملکت امام زمان عده ای فقط فکر پست و مقام خود هستند و اهمیتی به زیر دستان خود نمی دهند و احساس مسئولیت نمی کنندکه انها چگونه باید زندگی خود را تامین کنند واقعا جای تاسف است که کارمزد ما از حقوق کمیته امداد هم کمتر است اما کسی اهمیتی نمی دهد بحرحال امیدواریم با درایت و پیشتیبانی اقای صفدری مشکلات را با همکاری هم حل کنیم    

 

بیمه تکمیلی درمان

                                                 قابل توجه دفاتر محترم :  

تمامی دفاتر ictکه تمایل به انجام تکمیل درمان با بیمه ایران دارند لطفا به سایت زیر پیشخوان مراجعه نمایند (مخصوص دفاتری که ماژول دارند)

http://epishkhan.ir

پاسخ به سوالات

سوال :با سلام و خسته نباشید خدمت شما همکار محترم میخواستم بدونم از کجا باید ماژل تهیه کنیم و چگونه اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

جواب :لطفا به آرشیو  قسمت مهر۹۱ به صورت کامل توضیح داده شد


سوال :سلام همکار گرامی خسته نباشی در سایت پیشخوان ثبت نام کردم وبر روی اپولود مجوز دفترگفته که :دفتر محترم جهت تایید مدارک می بایست مجوز رسمی دفتر صادره از سازمان تنظیم مقررات که دارای تاریخ اعتبار می باشد را ارسال فرمایید......حالا سازمان تنظیم مقررات که میگه کجاست؟ بنظر شما ثبت نام را کامل کنم و ماژول پیشخوان را دریافت کنم یا نه؟ممنون میشم که راهنماییم کنید باتشکرفراوان

جواب : دفاتر روستایی فقط قرارداد مخابرات را به جای مجوز ارسال نمایند


سوال:سلام خسته نباشید ممنون

میشم راهنماییم کنید کد دفتر را از کجا بگیرم ؟که بتونم در بیمه ملت ثبت نام کنم

جواب :كد دفتر همان كد مازول همراه اول كافيست


سوال :همکار عزیز سلام خداقوت خسته نباشی/خبرهای خوبی بود ممنون /خواهشمندم در جلسه فردا در باره نمایندگی بیمه روستایی و عشایری که همه مردم در روستاها دارند مترح کنید که برای دفاتر و مردم روستاها خوبه ممنون باتشکر فراوان

جواب :در خصوص صندوق بيمه روستائيان و عشاير بارها با آقاي شريعتي  سرپرست صندوق  صحبت كرديم اما ايشان به هيچ وجه حاضر به ارائه خدمات در دفاتر نيستند و فقط دهياري و شركت تعاوني را به رسميت مي شناسند كه بايد از تهران پيگير شويم و نامه به آقاي موسوي مدير عامل صندوق نوشتيم و در حال پيگري هستيم

از همكاران عزيز تقاضا مي شود در نظرات يا سوال ذكر نام و ايميل فراموش نشد

خروج دفاتر ICT روستایی از مالکیت وزارت ارتباطات و الحاق به دفاتر پیشخوان

     
 bozorgian0.0

معاون نوسازی معاونت توسعه ریاست جمهوری گفت: برای الحاق دفاتر ICT روستایی به دفاتر پیشخوان دولت، قرار است با ارائه تسهیلاتی که به مرور بازپرداخت شود، مالکیت دفاتر از وزارت ارتباطات به بخش خصوصی منتقل شود.

ادامه نوشته

جلسه فردا در سازمان فناوری اطلاعات گلستان

با سلام و خسته نباشید

فردا یک شنبه یک بعد ظهر جلسه ای با حضور اقای صفتری مدیر کل فناوری اطلاعات گلستان و نمایندگان دفاتر اقایان رایج .افروز .مهاجر .سوخته سرایی .محمدرضاپور برگزار خواهد شدامیدواریم در این جلسه بعنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در استان  بتوانیم گوش ای از مشکلات همکاران را منعکس و برای رفع ان تصمیمات محمی اتخاذ کنیم ازهمکاران پیگیر مشکلات بخصوص  برادر ارجمند حاج اقا  رایج کمال تشکر داریم که برای هماهنگی این جلسه تلاش فراوانی کردند.

همراه اول: شماره های غیرفعال سلب امتیاز می‌شوند

     
 

همراه اول سیم کارت های دائمی و اعتباری غیرفعال مشترکان شبکه خود را سلب امتیاز می کند.

ادامه نوشته

راه اندازی سامانه همراه پست بانک از طریق USSD همراه اول

از امروز دارندگان سیم کارتهای همراه اول نیز می توانند علاوه بر مشترکین ایرانسل از امکانات سامانه USSD پست بانک استفاده کنند 

با شماره گیری #747* از تلفن همراه خود فرایند ثبت نام را آغاز و با ورود به سایت پست بانک و یا کلیک نمودن اینجا برای یک بار ثبت نام خود را تکمیل کنید

 البته لازم به ذکر است این امکان از تاریخ ۲۴/۰۶/۹۱ به صورت آزمایشی اجرا و از تاریخ ۱۳/۰۹/۹۱ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و دارای امکاناتی نظیر مانده گیری ، پرداخت قبض ، خرید شارژ همراه اول و ایرانسل ، انتقال کارت به کارت و سه گردش آخر برای کارتهای پست بانک (فرازی) بوده که به زودی جهت کلیه کارتهای شتابی فعال خواهد شد.



نمایندگی بیمه ملت

قابل توجه دفاتر روستایی اگر نمایندگی بیمه دانا را دریافت نکرده اید لااقل این بیمه را ثبت نام کنید:

متقاضی گرامی لطفا قبل از هر اقدامی این راهنما را کاملا مطالعه نمایید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

در روستا با توجه به نداشتن دفتر بیمه به خوبی جواب می دهد  بنده خودم با بیمه دانا کار میکنم  آما بیمه ملت به نظرم قوی تر باشد
ادامه نوشته

پاسخ همکاران

یکی از دوستان قسمت نظرات نوشته بود  بد نیست همکاران دیگه هم بدانند

سلام خسته نباشیدبعد از نصب سیمای من قفل میشه وپیغام کلمه رمز را جهت بازگشت وارد نمایید ظاهر میشه باید دوباره سیمیا ببندم و دوباره باز کنم  هی تکرار میشه لطفادر صورت امکان راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
با سلام وخسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
علت اینکه سیستم سیمیا بعد از چند دقیقه استفاده نکردن قفل ميشه مشكل نرم افزاري نيست بلكه قفل امنيتي براي حفاظت نرم افزار مي باشد كه براي همه همكاران همينطوره    که اگر شما چند دقیقه از سیستم دور بودید کسی نتونه از ان استفاده کنه و تنها در صورتی می توانید از ان استفاده کنید که رمز اولیه ورودرا بزنید و سپس بازگشت را بزنید  دوباره به حالت اول برمی گرده و می تونید از ان استفاده کنید و احتیاجی به راه اندازی دوباره سيميا نیست

 

نسخه جدید سیمیا 13910814

نسخه جدید سیمیا به تاریخ 1391/08/14 را از لینک زیر دریافت و نصب نمایید:

لینک دانلود

نحوه نصب نسخه جدید سیمیا

قبل از حذف سیمیا قبلی روی آیکون سیمیا کلیک راست و گزینه پروپرتیز رابزنید وسپس در پایین گزینه فین تارگت را کلیک کنید وبعد از ان پوشه ریسرسز را باز کنید ودوفایل سیمیا و سیمیا ام را در صفهه دسک تاپ کپی کنید این کار باعث می شود که برای تنظیمات بعد از نصب دچار مشکل نشوید وبعد از نصب طبق مراحل زیر به همین مسیر رفته و دوفایل در این مسیر را حذف و فایلهای کپی شده روی دسک تاپ را جایگزین انها می کنید

1)پس از دانلود کردن آخرین نسخه سیمیا نسخه قبلی سیمیا و پوشه سیمیا را از مسیرهای زیر حذف نمایید

Control panel>>add/remove>>simia clientPB :حذف نسخه قبلی سیمیا

C:all programs>>simia client:حذف پوشه سیمیا

2)نسخه جدید سیمیا را نصب نمایید(دوبار کلیک بروی فایل دانلود شده و run و next)

در صورتی که مراحل بالا را فراموش کرده اید می توانید تنظیمات را دستی طبق مراحل زیر انجام دهید

3)به مسیر c:>>all programs>>simia client>>resources>>simia بروید در بند دوم در مقابل branch code کد بانکی دفتر را وارد نمایید و مقابل parent.branch.code کد شعبه ناظر   را وارد نمایید تغییرات را ذخیره کرده و از فایل خارج شوید

4)الان باید نسخه سیمیا simia91.08.14 باشد با وارد کردن کد کاربری و رمز عبور وارد سیستم شوید در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی با شعبه ناظر تماس بگیرید

منبع انجمن دفاتر پیشخوان شهرستان گلپایگان

پست بانک به دفاتر ضرر زد

پیش از این که پست بانک به قرارداد خود با دفاتر پایبند بود، همکاری با این بانک با اغماض سودمند بود ولی این همکاری هم اکنون کاملاً زیانبخش است.

حمید رضا مهدوی، عضو هیات مدیرۀ انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان تهران که اخیراً از سفر معنوی حج بازگشته است گفت: پست بانک می گوید بانک مرکزی کارمزد تراکنش را به 8 دهم درصد کاهش داده است. براین اساس سهم دفاتر را بدون جلب موافقت دفاتر، کاهش داده است.

وی افزود: پست بانک همانطور که در سود دفاتر شراکت می کند باید در هزینه ها هم سهیم باشد. وی در تشریح هزینه های دفاتر برای خدمات خودپرداز پست بانک گفت: هزینه نگهداری دستگاههای خودپرداز، بیمه این دستگاهها، پول گذاری و تامین نقدینگی و هزینه های سربار پرسنلی و جاری باید با مشارکت پست بانک تامین شود و اگر پست بانک فقط در سود با دفاتر شریک باشد، قرارداد آن از نظر شرعی نیز محل اشکال خواهد بود چرا که مضاربه توامان در سود و ضرر صحیح است نه این که یک طرف فقط در سود شریک باشد.

مهدوی خاطر نشان کرد: روا نیست که بخش خصوصی به خاطر بزرگ شدن برند پست بانک گریبانگیر زیان شود و دفاتری که با پست بانک همکاری کرده اند یکی یکی در حال جمع شدن و بستن هستند که در نهایت یک نفر باید مسوولیت خسارات جبران ناپذیری که به دفاتر تحمیل شده است را بپذیرد و دفاتر نیز برای طرح مشکلاتشان باید جمع بندی مشخصی داشته باشند.

وزیر ارتباطات برکنار شد

http://besf.ir/wp-content/uploads/2012/08/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D9%88-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpg

 

رييس جمهور در احكام جداگانه اي مهندس نيكزاد را با حفظ سمت بعنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و دكتر تقي پور را بعنوان مشاور خود در امور ارتباطات و فناوري اطلاعات منصوب كرد.

ادامه نوشته

گردهمایی گلستانیها در تهران

با عرض سلام و ادب با توجه به تماسهای مکرر همکاران و نمایندگان استانها پیرامون گردهمایی 28آبان91 یا اینکه روز مشخص دیگری وظیفه دانستیم با نمایندگان استانهای خراسان رضوی و شمالی و جنوبی و اصفهان - آذربایجان غربی-  لرستان - قزوین - بویر احمد -گلستان - کردستان و مرکزی تعامل نماییم و نظر آن بزرگواران را نیز بدانیم به دلایل معقول و منطقی نسبت  به زمان و موقعیت همه متفق القول اعلام نمودند به جهت آنکه این گردهمایی (که نوعی دادخواهی است) برای آنکه بهتر و مطلوب تر نتیجه بگیرد روز یکشنبه 12آذر91 (روز تصویب قانون اساسی) برای گردهمایی مشخص گردید لذا از همکاران محترم استدعا داریم با رعایت حرمت نظراتشان را نسبت به نطرات استانهای فوق اعلام فرمایند همكاران گلستاني كه اماده همكاري هستند اعلام كنند تا هماهنگي شود منتظر حضور گرم و پرشور شما در تهران جلوي بهارستان هستيم

                                                      با تشکر شورای هماهنگی كشور

دفاتر خدمات ارتباطی روستایی و شرکت های دانش بنیان تسهیلات دریافت می کنند

 

رئيس كميته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام كرد: به دفاتر خدمات ارتباطي روستائي كه در قالب دفاتر پيشخوان خدمات دولت از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي مجوز دريافت كرده و در روستاها و مناطق محروم فعاليت مي‌كنند تسهيلات پرداخت مي‌شود.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی دكتر محمدعلي فرقاني افزود: اين تسهيلات به منظور ارتقاء و توسعه كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور و توليد برنامه‌هاي نرم‌افزاري، فراهم‌كردن زمينه صدور خدمات فني و مهندسي در زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات، حمايت از پروژه‌ها و طرحهاي توسعه‌اي يا   اشتغال‌زا از محل منابع داخلي شركتهاي وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه به عنوان وجوه اداره شده در نظر گرفته شده پرداخت مي‌شود.
 
وي گفت: توليدكنندگان داخلي تجهيزات در زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات، پيمانكاران اين حوزه، شركتهاي داراي قرارداد طراحي، نمونه‌سازي، خدمات مهندسي و توليد تجهيزات حوزه ICT با موسسه آموزش و تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات، موسسات آموزشي غيرانتقاعي داراي مجوز از وزارت علوم براي ايجاد دانشگاهها و رشته‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات، مراكز ISP و ISDP و دفاتر خدمات ارتباطي روستائي داراي مجوز از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، فعالان حوزه توليد نرم‌افزار و گسترش فعاليتهاي ICT و ايجاد شبكه و مراكز خصوصي پست و مخابرات و ... از مواردي هستند كه مي‌توانند با توجه به دسته‌بندي دهگانه دستورالعمل شوراي راهبردي وام وجوه اداره شده تسهيلات دريافت كنند.
 
رئيس كميته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به جايگاه شركتهاي دانش بنيان و     فناور محور در توسعه حوزه ICT تصريح كرد: براساس مصوبه شوراي راهبردي وام وجوه اداره شده، شركتهاي دانش بنيان علاوه بر سقف تسهيلات گروههاي دهگانه، براساس ارزيابي كارشناسي پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات مي‌توانند تا سقف دو ميليارد تومان تسهيلات دريافت كنند.
 
فرقاني در تشريح عملكرد كميته وام وجوه اداره شده گفت: در اين كميته تا اول مهر سال جاري هزار و 482 ميليارد و 75 ميليون و 500 هزار ريال تسهيلات تصويب و براي پرداخت به شعبه‌هاي منتخب پست بانك ابلاغ شده است.
 
وي درباره نحوه دريافت اين تسهيلات اظهار كرد: متقاضيان بايد درخواست خود را به دبيرخانه كميته وام وجوه اداره شده به نشاني تهران، انتهاي خيابان كارگر شمالي، خيابان بيستم، شماره 123 ارسال كنند و يا به پورتال جامع كميته وجوه اداره شده به آدرس مراجعه و پس از مطالعه شرايط دريافت تسهيلات، درخواستهاي خود را از اين طريق ارسال كنند.

جواب همكاران

يكي از همكارن پيام داده بود به اين مضمون

سلام خبر خوبی بود بقول همکارمون اجرکم عند الله >ممنون میشم درباره این سوال راهنماییم کنید>>بنده از همکاران ای سی تی روستایی شهر کلاله هستم برای ثبت نام در پالایش فراورده های نفتی و خدمات ثبت احوال کد دفتر میخواهد اون کد را ازکجا دریافت کنیم یا اینکه کد پست بانک همان کد دفتر میباشد یانه؟ایا برای خدمات دهی باید ماژول دفاتر پیشخوان دولت را داشته باشیم یا نه؟

كد خواسته شده مربوط به كد پيشخوان مي باشد كه ما پروانه پيشخوان نداريم اما داريم پيگيري مي كنيم كه اين مشكل حل شود .اما فعلا مي شود كد ماژول تلفن همراه يا ثابت را ثبت كرد البته ممكن است بي فايده باشد اما ثبت نامش هم ضرري ندارد


نتيجه جلسه روز دوشنبه يك بعد از ظهر با حضور مدير كل پست بانك و نمايندگان دفاتر

با سلام خد مت همكاران و عرض تسليت بمناسبت ايام محرم وسوگواري حضرت ابا عبداله حسين 

روز گذشته دوشنبه ساعت يك بعد از ظهر جلسه اي با حضور مدير كل محترم پست بانك .نمايندگان دفاتر اقايان رايج .اسبومحلي .نوري .محمدرضاپور از گرگان ومسئول دفاتر روستايي اقاي مقصودلو ومهندس حسيني كارشناس نرم افزار برگزار شد كه ضمن خوش امدگويي مدير در برگشت از سفر مكه  در مورد اطلاعيه اخير پست بانك در مورد پايين امدن نرخ كارمزد و انتقال حسابها . مشكلات كارتهاي خود پرداز .حمايت بيشتر از دفاتر .مشكلات پرداخت اقساط و تسهيلات وموارد ديگر مورد بحث و برسي قرار گرفت كه اقاي محمدي ضمن استقبال گرم از نمايندگان همكاران مشكلات موجود را قبول كردندودرحد توان واختيارات قول مساعد براي رفع مشكلات دادند  كه در مورد انتقال حسابها در همان جلسه از تهران پيگيري شد وطبق گفته مسئولين از تهران قرار شد  افتتاح حساب جاري صرفا با كارت و انتقال حساب يارانه و همچنين عوض شدن شماره حساب كارتهاي خود پرداز متناسب با حساب يا رانه بصورت اتوماتيك انجام شود و تنها زحمتي كه براي همكاران باقي مي ماند انتقال مانده حسابهاي قرض الحسنه قبلي برعهده همكاران گذاشته شده است همچنين قرار است امثال قرعه كشي براي حسابهاي قرض الحسنه انجام شود و بزودي تبليغات ان شروع مي شود احتمالا حسابهاي جاري صرفا با كارت شامل قرعه كشي نمي شود در مورد مشكلات ديگر هم قرار شد با مدير كل فناوري استان اقاي صفتري مكاتبه شود تا مشكلات  خارج شدن از مخابرات .بيمه . كسري و استهلاك تجهيزات .تشويق مادي همكاران فعال در سطح استان ومطرح کردن نمایندگان برای وامهای مسکن مدت دار با کارمزد کم برای دفاتر فعال وموارد ديگر قول پيگيري در حد توان داده شد همچنين براي حل مشكلات ومراجعين دفاتر به شعبه مركزي قرار شد يك باجه مجزا براي همكاران در شعبه گرگان ايجاد شود كه همكاران براي امور خود معطل و در صف قرار نگيرند همچنين قرار بود جلسه اي با حضورحاج عيسي امامي رياست مجمع نمايندگان مجلس گلستان در گرگان برگزار شود كه ايشان موضوعات مرتبط با دفاتر اي سي تي روستايي رانيازمند جلسه  تخصصي دانستند و مطرح كردن ان در يك جلسه كلي كه مشكلات متعدد بيان مي شد را بي فايده دانستند و قرار شد در بيست روز اينده در گرگان برگزار شود و لازم است تمام نمايندگان شهرستانها هم حضور داشته باشند متاسفانه پيگيري مشكلات از مراجع مسئول توسط نمايندگان شهرستانهابسيار كم رنگ است اميدواريم اين دوستان تلاش و جديت بيشتري به خرج دهند از تمامي همكارن كه به هر نحو حضوري يا غير حضوري پيگير مشكلات هستند صميمانه تشكر مي كنيم واز درگاه خداوند متعال ارزوي موفقيت داريم  .

فراخوان واگذاری خدمات شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

abfa-naft

با توجه به مکاتبات مکرر تعداد کثیری از دفاتر شهری و روستایی که موفق به ثبت نام در فراخوان های شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نشده اند و یا اینکه اطلاعات خود را به صورت صحیح وارد نکرده اند؛ از کلیه دفاتر شهری و روستایی دعوت می گردد مجددا در فراخوان های مذکور شرکت نمایند.

لازم به ذکر است با توجه به شروع آموزش دفاتر و ارائه خدمات از نیمه دوم آذرماه سال جاری، این آخرین فرصت دفاتر جهت مشارکت در ارائه خدمات آب و فاضلاب استان تهران می باشد.
همچنین با توجه به درخواست مکرر دفاتر روستایی جهت شرکت در فراخوان شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی؛ با هماهنگی به عمل آمده از سوی کانون کشوری با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، این امکان برای دفاتر روستایی فراهم آمد.
ضمنا در جهت راستی آزمایی اطلاعات وارد شده از سوی دفاتر، مقرر گردید کمیته های بازرسی انجمن های استانی با مراجعه به دفاتر استان ها نسبت به صحت اطلاعات وارد شده اقدام نمایند لذا در صورت وجود هرگونه مغایرت در اطلاعات وارده از سوی دفاتر، تبعات حذف خدمت متوجه دفتر خواهد بود.

ورود به صفحه ثبت نام فراخوان آب و فاضلاب استان تهران

ورود به صفحه ثبت نام فراخوان پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

روابط عمومی کانون سراسری دفاتر پیشخوان خدمات دولت

فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا سلام الله ابدا مابقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخرالعهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

حسین(ع)بیشتر از آب, تشنه ی لبیک بود افسوس که به جای افکارش, زخمهای تنش را نشانمان دادند وبزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.
 ****************************************

یک زن میان محملی , اندر غم و تاب و تب است , این زن صدایش اشناست , ای وای من این زینب است

****************************************

بخشودگی اهل گنه درصف محشر ,  وابسته به یک گردش چشمان حسین است 

**************************************** 

همچو باران که شبی شعله به دریا زده است 

لشکر دشمن از اندام عباس علی جا زده است

****************************************

عباس یعنی ذکر طوفانی مهدی
عباس آوای غزل خوانی مهدی
درک محرم کرده ای دانی چه گویم
عباس یعنی اوج مهمانی مهدی


دلسوزي بيجاي پست بانك وسواستفاده پست بانك از سادگي همكاران

  • بر اساس سياست متخذه و به منظور افزايش درآمد کارگزاران محترم،حساب جاري با کارمزد 3 در صد راه اندازي گرديده و کامزد حساب قرض الحسنه پس انداز از تاريخ 91/10/01 با نرخ نيم در صد محاسبه مي گردد --- 10:09:56

همه مي دانند كه اكثرا سپردهاي همكاران قرض الحسنه مي باشد وبراي پست بانك كاري ندارد كه انها را تجمعي تبديل به حساب جاري صرفا باكارت كند با وجود تورم چند برابردرسالهاي گذشته  نه تنها كارمزدها افزايش پيدا نكرده است بلكه پست بانك باقيافه حق به جانب خود ان را به يك چهارم كاهش داده است  چاره اي براي دفاتر نمانده است مگر اينكه دفاتر را تعطيل و جلوي استانداري تجمع كنند تا صاحب دفاتر مشخص شوداز طرفي پست كارمزدها را با تاخير چهار ماهه پرداخت مي كند مخابرات كارمزدها سال پيش را پرداخت نمي كند و مهلت دو ماهه براي خارج شدن از مراكز داده است پست بانك هم كارمزدها ناچيز را با تاخير زياد پرداخت مي كند الان هم كه خواب جديد براي ماديده است  از همكاران استان اگر كسي  در مقابل اين ظلمها  سكوت كند خيانت كار به خود و خانواده خودوهمكاران است .

ما اصلا نمي خواهيم با پست بانك كار كنيم مي خواهيم با بانك ديگر قرار داد ببنديم بايد چه كسي را ببنيم    بر یزیدو یزیدیان لعنت  

گزارش كسري تجهيزات و خرابي

همكاران عزيز چنانچه كسري تجهيزات وخرابي اينترنت دارند هر چه سريعتر به شعب ناظر پست مكتوب با مهر دفتر تحويل نمايند تا در اسرع وقت پيگيري شود

يكي از دوستان توقسمت نظرات نوشته بود

با سلام خسته نباشید و تقدیر وتشکر فراوان از شما نمایندگان محترم که با تمام وجود در راه. حل مشکلات دفاتر ایستاده ایید و مشکلات را پیگیری می کنید یه سوالی داشتم با اینکه 80درصد دفاتر دیپلم هستند با این فالی که برامون گرفتن پس تکلیف مایی که دیپلم هستیم چی میشه یعنی حق ما پایمال میشه خواهشمندم نگذارید این ظلم در حق ما شود

مادر جلسه اي كه با مدير كا فناوري استان خواهيم داشتم تمام توان خود را براي دفاع از همه همكاران مخصوصا در اين مورد بكار مي بنديم اگر به نتيجه اي نرسيديم  از تمامي همكاران خواهشمنديم براي دفاع از حق حقوق خانواده خود هم كه شده در فراخوانهاي نمايندگان شركت كنيدوگرنه بايد نظاره گر باشيد كه زحمت كه شما كشيديد دسترنج را كسي ديگر استفاده كند وتحقير شويد .

باخبر شديم سرپرست شركت تعاوني دهياران گرگان حساب خود را در يكي از روستاها كه از بستگانش مي باشد افتتاح كرده است كه كارگزار ان روستا هم جديد مي باشد وچون حساب جاري  وسپرده خوبي دارد كارمزد خوبي به كارگزار ان مركز مي رسد كه تقريبا رضايت بخش است البته ما ارزو داريم همه همكاران با زحمتي كه مي كشتند به اين درامد برسند متاسفانه دهياران بايد از چنين اشخاصي درس بگيرند كه بيشتر حساب خود را در بانكهاي ديگر متمركز كرده اند و حمايتي از دفاتر انجام نمي دند دفاتر كه مشخص نيست حق خود را بايد از چه كسي بگيرند و همه ان را  فقط براي خدمات قبول دارند به قول معروف وقت كار حسن براره و وقت مزد حسن دزده حالا حكايت دفاتر روستايي شده

نتيجه جلسه كارگروه استاني با حضور نمايندگان دفاتر روستايي گلستان

با سلام خدمت تمامي دوستان و همكاران

جلسه روز سه شنبه با حضور مديركل پست و پست بانك بامعاونان ومجري فعلي دفاتر اقاي سيد محمد حسيني و مدير كل فناوري اقاي صفتري و اقاي شريفي از استانداري و همچنين نمايندگان دفاتر اقاي سوخته سرايي و افروز برگزار شد كه بحث اصلي در مورد افتتاح مراكز جديد روستاهاي بالاي هفتاد خانوار با مدرك ليسانس با وام بلند مدت 25مييوني بود كه گويا تاكنون استقبال چشمگيري از ان نشد كه نظر اقاي حسيني بر تقويت بيشتر دفاتر فعلي بود و قتي روستاهاي بالاي پانصد خانوار  توجيه اقتصادي ندارد ودرحال تعطيلي است به نظر شما اجراي اين طرح چه معني دارد ايا حدر دادن بودجه مملكت نيست البته بيشتر يه ضرر روستاهايي است كه روستاي تابع دارند اينطور كه دوستان گفتند وقت بسيار كمي به دفاتر اي سي تي داده شد كه در مورد تبديل دفاتر روستايي به دفاتر پيشخوان طبق استانهاي ديگر برسي شد مزيت اينكار اين كه شخص حقوقي ديگر طرف قرار داد نيست ومشكل دارايي و مفاصا حساب حل خواهد شد كه پيگيري اينكاروواگذاري خدمات و تقويت دفاتر به اقاي صفتري مدير كا فناوري سپرده شد در مورد كسري تجهيزات و اختلال اينترنت هم قرار شد پست بانك پيگيري كند ودر مورد بيمه تامين اجتماعي و تاخير كارمزدها وجواب نامه هم فرصت بيان داده نشد وبه اين ترتيب اين جلسه هم به پايان رسيد همكاران گرگان در فكر جلسه اي با حضور نمايندگان شهرستانها واقاي صفتري مدير كل فناوري هستند و اگر اميدي به حل مشكلات هفت ساله نباشد بايد با همكاران ديگر استانها براي حل مشكلات براي يك بار هم كه شده تصميمي جدي بگيريم