گزارش
با سلام و درود بیکران بر همکاران عزیز
باعرض پوزش بعلت تاخیر در اطلاع رسانی بعلت ازدحام در پرداخت یارانه ها همانطور که مستحظرید جلسه ای در روز یک شنبه یک بعد ظهر در سازمان فناوری اطلاعات با حضور مدیر کل محترم سازمان فناوری اطلاعات جناب مهندس صفدری و نمایندگان دفاترروستایی اقایان رایج مهاجر .محمدرضاپور.سوخته سرایی . برگزار شد این جلسه اولین جلسه بعد از تاسیس این سازمان در سایت اداری استانداری بود که همکاران ضمن تشریح ابعاد مختلف مشکلات از گذشته تا امروز به بیان راهکارهها پرداختند که این موارد بیشتر شامل :
مهلت دوماهه مخابرات برای خروج دفاتر از مراکز مخابراتی .واگذار نشدن خدمات درهفت سال گذشته . عدم تناسب نرخ تورم و کارمزدهایی بسیار پایینی که در هفت سال گذشته تغییر نکرده است .صدور پروانه پیشخوان . انتقال حسابهای عمومی و جلوگیری از انتقال حساب دهیاریها . قرار دادن دفاتر روستایی جزو مشاغل کم درامد و حل بیمه مشکل تامین اجتماعی . مشکل قرار دادهای جور با جور و تضامین مختلف و نداشتن قرار داد واحد .اعطای وام بلند مدت با سود پایین . اعطای دستگاهای خود پرداز به روستاهاوموارد دیگر مرد تبادل نظر قرار گرفت و اقای صفدری قول پیگیری تک تک موارد را دادند هر چند ممکن است این کار کمی طول بکشد اما نتیجه بخش خواهد بود و قرار شد با همکاری نمایندگان تمامی راه حل ها برای حل مشکل را امتحان کنیم این سازمان بالاترین مرجعی می باشد که با معاون وزیر در ارتباط می باشد و می تواند مشکلات ما را حل کند امیدورایم سرنوشت اقای صفدری هم مثل مسئولین دیگر نباشد که تا امدند کاری انجام دهند و بر مشکلات اشراف پیدا کردند یا پستشان عوض شد یا اینکه سلب اختیار از انها شد اگر نگاهی هر چند گذرا بر تاریخچه دفاتر روستایی بیاندازید متوجه چنین مشکلاتی می شویدکه باعث ضربات جبران ناپذیر بر پیکره دفاتر روستایی کشور شده است اگر بخواهیم تیتر وار عزل و نصب و اختیارات مسئولین را شرح دهیم ابتدا به سال ۱۳۸۳که اقای معتمدی وزیر وقت ارتباطات بودند می رویم سیاستهای ایشان کاملا موافق با طرح های دکتر جلالی بود که می توان از ایشان بعنوان ستون اصلی وحامی دکتر جلالی برای افتتاح دفاتر روستایی و کتابخانه اینترنتی نام برد که حمایتهای همه جانبه خود را از طرحهای دکتر جلالی نشان دادند اما طولی نکشید که در سال ۱۳۸۴وزیر جدید اقای دکتر سلیمانی روی کار امد ایشان هر چند مخالف این طرح نبودند اما موافق هزینه از طرف شرکت مخابرات هم برای خودکفا شدن این دفاتر هم نبودندبا روی کار امدن ایشان این طرح محم کشوری دست مدیر عامل مخابرات استانها سپرده شد تا به سلیقه خود هر جور که کم هزینه تر باشد اجرا کنند در استان گلستان هم که با نحوه اجرای این طرح اشنا هستید واحتیاج به شرح نیست مدیر عامل وقت سال ۱۳۸۵ اقای سید اسحاق حسینی خواست مثل استانهای دیگر این دفاتر بامراکز سوییچ یکی شوند وحقوق اداره کار پرداخت کند اماتا رفت اینکار را اجرایی کند از پست خود برکنار شد با برکنار شدن ایشان مخابرات دست به کار شد که کارهایی انجام دهد اما دست تقدیر این شرکت را هم خصوصی کرد بعد از خصوصی شدن اقای یوسف پوربا اختیارات زیاد نماینده دولت در شرکت مخابرات شدایشان هم بعد از اشراف بر مشکلات دفاتر خواست قدمی بردارد طولی نکشید که پست ایشان هم عوض شد و سازمان فناوری در استان تشکیل شد در استان گلستان اقای کریمی بعد از پنج سال مجری بودن دفاتر رفت خدمات جدیدی را با همکاری پست جذب کند ایشان هم بازنشسته شد و اقای سید محمد حسینی امد اقای حسینی با شعار وشور شوق خدمت به دفاتر شروع به کار کرد اما باز هم دست تقدیر نگذاشت و شرکت مخابرات دفاتر ای سی تی را زیر نظر سازمان فناوری اطلاعات دانست وهمزمان وزرات ارتباطات به سلامتي در وزارتخانه ديگه منحل شد و جناب وزير تقي پور هم بركنار شد بعد از این مدت کار به اقای صفدری مدیر کل سازمان فناوری اطلاعات رسیده که درای اختیارات زیاد می باشد امیدواریم حداقل ایشان تا خودکفا شدن دفاتر در پست خود باقی بمانند نتیجه این همه عزل و نسب وضعیت افتضاح دفاتر کنونی است که حتی نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند تا اقایان فکر دعواهای سیاسی خود هستند این دفاتر مجال پیشرفت پیدا نمی کنند چرا در مملکت امام زمان عده ای فقط فکر پست و مقام خود هستند و اهمیتی به زیر دستان خود نمی دهند و احساس مسئولیت نمی کنندکه انها چگونه باید زندگی خود را تامین کنند واقعا جای تاسف است که کارمزد ما از حقوق کمیته امداد هم کمتر است اما کسی اهمیتی نمی دهد بحرحال امیدواریم با درایت و پیشتیبانی اقای صفدری مشکلات را با همکاری هم حل کنیم