پیش از این که پست بانک به قرارداد خود با دفاتر پایبند بود، همکاری با این بانک با اغماض سودمند بود ولی این همکاری هم اکنون کاملاً زیانبخش است.

حمید رضا مهدوی، عضو هیات مدیرۀ انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان تهران که اخیراً از سفر معنوی حج بازگشته است گفت: پست بانک می گوید بانک مرکزی کارمزد تراکنش را به 8 دهم درصد کاهش داده است. براین اساس سهم دفاتر را بدون جلب موافقت دفاتر، کاهش داده است.

وی افزود: پست بانک همانطور که در سود دفاتر شراکت می کند باید در هزینه ها هم سهیم باشد. وی در تشریح هزینه های دفاتر برای خدمات خودپرداز پست بانک گفت: هزینه نگهداری دستگاههای خودپرداز، بیمه این دستگاهها، پول گذاری و تامین نقدینگی و هزینه های سربار پرسنلی و جاری باید با مشارکت پست بانک تامین شود و اگر پست بانک فقط در سود با دفاتر شریک باشد، قرارداد آن از نظر شرعی نیز محل اشکال خواهد بود چرا که مضاربه توامان در سود و ضرر صحیح است نه این که یک طرف فقط در سود شریک باشد.

مهدوی خاطر نشان کرد: روا نیست که بخش خصوصی به خاطر بزرگ شدن برند پست بانک گریبانگیر زیان شود و دفاتری که با پست بانک همکاری کرده اند یکی یکی در حال جمع شدن و بستن هستند که در نهایت یک نفر باید مسوولیت خسارات جبران ناپذیری که به دفاتر تحمیل شده است را بپذیرد و دفاتر نیز برای طرح مشکلاتشان باید جمع بندی مشخصی داشته باشند.