با سلام خدمت همكاران

جلسه اي در روز سه شنبه با حضور سيد محمد حسيني مجري دفاتر اقاي شريفي دفتر دار و از دفاتر ICTاقايان رايج .محمدرضاپور.اسبومحلي از گرگان  اقاي مهاجر ازكردكوي شركت كردند كه همكار عزيز اقاي رايج شروع به صحبت كردند و در باره بيشتر مسائل و مشكلات تكراري گذشته تبادل نظر شد كه شامل پيگيري مصوبات در استاندار ي .مشكل بيمه .واگذار نشدن خدمات . اجبارهمكاران گنبد  به بيرون رفتن از مخابرات .پايين بودن نرخ كارمزدها .تاخير و مشكلات دريافت كارمزد مخابرات وبدتر شدن وضعیت مالی دفاتر مطرح شد كه اقاي سيد محمد حسيني ضمن پوزش از تاخير دربرگزاري جلسه موضوعاتي را متذكر شدند ايشان در مورد نتيجه مصوبات استانداري وبيمه فرمودند بزودي جلسه كارگروه با حضور نماينده  استانداري اقاي شريفي و سازمان فناوري اقاي صفتري و نماينده تامين اجتماعي خواهيم داشت و نتيجه با اطلاع همكاران خواهد رسيد در مورد بيرون رفتن مراكز از مخابرات هم اب پاكي را روي دستمان ريختند و از تصميم جدي شركت مخابرات بعلت خصوصي بودن براي جدا سازي كامل دفاتر اي سي تي تا دوماه اينده خبر داد ایشان فرمودند مخابرات هيچ تعهد ي در برابر دفاتر روستايي ندارد و بايد از طرف سازمان فناوري متولي اصلي آن و همچنين تجهيزات با برچسب مخابرات تعيين تكليف شود وعلت اصلي تغير نكردن امور را شرح دادند كه بيشتر مربوط به فضاسازي بعضي از رسانه ها در مورد پاداش صد ميليوني اقاي فيضي و بدنبال ان تغيير وتحول ميداني بيشتر مديران  در شركت مخابرات ايران بود كه متاسفانه اقاي يوسف پور هم نماينده دولت و مجري دفاتر روستايي  که داراي اختيارات زياد بود و مي توانست  مشكلات دفاتر روستايي را حل كند از سمت خود بركنار شدو جاي ايشان هم كسي نيامد كه اين موضوع باعث بلاتكليفی هشت ماهه دفاتر روستايي شد در عوض دولت براي هر استان سازمان فناوري تشكيل داد كه در استان گلستان مسئول ان اقاي صفتري مي باشد و تمام مشكلات  دفاتر روستايي مربوط به اين حوزه مي شود و دیگرمخابرات نقش محمي در سرنوشت اين دفاتر ندارد كاري كه اقاي سيد محمد حسيني در طول اين مدت انجام داد معرفي دفاتر از زواياي مختلف به اين سازمان بود كه به قول خودشان اين دفاتر را شناسنامه دار كرد هر چند شايد تحولي ظاهرا مشاهده نشد اما به نوعي راه را براي قدمهاي بعدي مرتفع كرد در مورد افزايش كارمزدها و مفاصا حساب و تسهيل در دريافت كارمزدها هم ايشان ان را دغدغه ووظيفه  اصلي خود مي دانند وقول پيگيري صد درصد دادند به اين ترتيب سر و كار دفاتر روستايي با شركت مخابرات گلستان به انتهاي راه رسيده است اميدواريم با متولي جديد بتوانيم اينده اي روشن را رقم بزنيم  البته جاي سوال باقيست تكليف استانهايي كه مراكز اي سي تي و مخابرات يك نيرو هستند چه خواهد شد هر چند   وضعيت نيروهاي مراكز سوييچ هم به كلي تغير خواهد كرد و انها با  اكيپهاي سيار كل روستاها را در هر شهرستان اداره مي كنند و از نيروهاي سوييچ در مركز شهرستان استفاده مي شود وانها هم سرنوشت نامعلومي در انتظارشان مي باشد احتمالن خط اينترت رايگان دفاتر هم پولي مي شود  خدايا عاقبت ما را بخير كن 

معمولا بعد از رفتن هر كسي بدي و خوبيهايش  از وي به جاي مي ماند چيزي كه شركت مخابرات براي دفاتر اي سي تي روستايي بجاي گذاشت مشكلات و معضلات روز افزوني  است كه خانوادهاي اين دفاتر بعد از هفت سال هنوز درگير ان هستند البته مسئولين وزارت ارتباطات بعنوان ذينفع در زمينه بانكي وعضو هيات مديره پست بانك فقط سود خود را از اين دفاتر برده اند اما براي دفاتر كاري نكردند وجاي تاسف باقيست با توجه كارايي وحل گسترده مشكلات روستاييان توسط اين دفاتر  عدالت حلقه اي گمشده در حق حقوق قانوني متناسب با يك كارگر ساده   بوده است که تاکنون بازیچه دست پست و پست بانک و مخابرات بوده است وهیچگاه متولی اصلی ان که ان را بپذیرد پیدا نشده است که ناشی از سیاستهای اشتباه در مورد این دفاتر می باشددفاتری که در جهان حرف اول را می زند این نامهربانیها زیاد دوام نخواهد داشت  و۹۰درصدکسانی که به امید اشتغال به این دفاتر پناه اوردند اخرین امید خود که تجدید نظر شرکت مخابرات بود را از دست داده اند وچاره ای جز تعطیلی ندارند .وسازمان فناوری هم زمانی به خود می اید که دفاتر تعطیل شده اند .

خدایا چنان کن سرنوشت کار        که توخشنود باشی ومارستگار